Reklama
 
Blog | Jiří Hrebenar

Obecní úřad v Měděnci nabízí vstupenky na ortelácký koncert, jehož datum i čas uskutečnění v naci symbolice říká „Heil Hitler“

Obsahem jednotlivých textů hudební „kapely“ Ortel je náboženská i kulturní nenávist vycházející vstříct jednobarevnému vidění krajně pravicových fanoušků místy ochotných zdvihnout, třeba podobně jako onehdá v Dubí mezi ideově nahnědlou „čeládkou“ známá Romana Frieselová, ruku do pozoru, pokud vzduchem prosviští Mešita s textem „Útočí jen v davu a svatou válku ctí. Pro Aláhovo slávu, uříznou ti hlavu„.

Zdroj: Facebook/ Proti projevům nenávisti

Ochránci podivného pseudovlastenectví se postaví do pozoru, protože žida nyní nahrazují muslimové, na které se může osočit každý kecal z internetu, protože je to módní a Tomáš Ortel, dříve Hnídek známý z angažmá v neonacistické kapele Conflict 88 nabízí těmto dušičkám přesně to, co chtějí – a sice nenávist zabalenou ve staniolu k okamžitému užití, protože útočit na vyznavače Koránu je mnohem akceptovanější, než stará známá úchylka xenofobů mířící proti Romům, již si kdejaký človíček v republice spojuje s nácky, zatímco i díky fobickým manýrům některých politiků zůstává nenávist vůči jinověrcům něčím úplně jiným, i když obsahově stejně odporným.

Tomáš Hnídek, později úředně přejmenovaný na Ortela založil Ortel v roce 2002. Conflict 88 opustil někdy v rozmezí let 1995/1996. Písně původem pocházející z “dílny” Conflictu 88 ale zpívá dál v takzvaném akustickém provedení, jak můžete vidět například na některých videozáznamech z roku 2012, kde nebyla nouze například o conflicťácký šlágr Vrať se k nám. Ortel je ochotný „zapět“ na demonstracích a akcích antisemity Adama B. Bartoše, Řádu národa, nebo Vandasovy Dělnické strany sociální spravedlnosti, což vypovídá cosi o hodnotových žebříčcích interpreta, ale možná ještě víc o vnitřním rozpoložení zpěváka podepisujícího se fanouškům s whitepower symbolikou v óčku.

Ovšem terčem orteláckých vystřelovaček není jen náboženská nenávist…v zásobě se ukrývá i stařičký známý rasismus například v písni Problém, kde Tomáš Ortel označuje Romy za “špínu” a v rámci generalizací všechny Romy označuje za zloděje poklopů od kanálů.

I na tohle si zakřepčí fandové orteláckého mámení, protože jejich hvězdička přeci jen a pouze všechno nazývá pravými jmény, jak často a s oblibou říkají dušičky ochotné vyhodit čtyři stovky z okna za extázi nenávisti. Poslední neumělecká ortelácká tvorba nabízí hejty na Evropskou unii, protože i toto téma mnohokrát rezonující na rudohnědých facebookových skupinkách a stránkách chybělo v Hnídkově, tedy Ortelově repertoáru. Zvýší se tím okruh oblíbenosti a nakonec i ty prokremelské tamtamy zůstanou spokojené, protože Ortelova tvorba káže přesně to, co Kreml okatě chce a požaduje po „českých spojkách“ z nejrůznějších pitoreskních spolků a sdružení.

O to víc je zarážející, pokud promonabídka na ortelácké křepčení visí na oficiálních webových stránkách obce, kde se má otřesná podívaná nenávisti uskutečnit.

8.8.2020 ve 20:08 se bude v Měděnci přímo před místní radnicí Ortel koncertovat pro místní a dost možná i přespolní nadšence, promlouvá k návštěvníkům přiložený, v černi vyvedený plakátek. Lístky si zájemci mohou v předprodeji pořídit rovnou na obecním úřadě v Měděnci…pro případné dotazy je k mání telefonní číslo obecního úřadu s dv ěma dalšími čísly, pokud by snad ten první nebyl k zastižení,

Zdroj: web obce Měděnec

Jaká to náhoda, číslo 88 v neonacistické symbolice znamená nacistický pozdrav Heil Hitler a právě dvě osmičky na člověka vykukují z termínu uspořádání a času openair koncertu, aby snad skalní fandové nepřišli o iluze, pokud by sami nevěřícně hleděli na obecní web severočeské vesničky o zhruba sto padesáti obyvatelích. Radnice vložila nabídku, poskytla své prostory k prodeji lístků, zatímco například facebookový účet s nickem Nikol Škvrnová na facebookové skupině „Klášterec nad Ohří – otevřené fórum“ narovinu píše „Prodej lístků na OÚ Měděnec nebo u mě ( Lužný ). Dospělí 380 Kč, děti do 10 let 160 Kč. Počet lístků kvůli vládnímu nařízení letos omezen. Komentáře o ceně a kapele si prosím nechte už je to ohrané

Děti do deseti let to mají jenom za 160…jako kdyby bylo normální, aby dítě poslouchalo písně s nenávistnými texty, kde je naprosto normální být xenofobním, rasistickým a zatraceně hloupým frustrátem, protože za všechno mohou ti druzí, které pěkně postaru označíme za viníky všech domnělých bezpráví v okolí. Pokud skutečně nějaké děcko přijde na takovou akci,  sociálka by se měla zaměřit na otce i tatínka potomka pohybujícího se v orteláckém trikotu na místě „koncertování“, protože právě zde dochází k ohrožování mravní výchovy dítěte.

Proti koncertu Ortelu v Měděnci promovaného na obecním webu a prodeji lístků na obecním úřadě se vymezil také řeporyjský starosta Pavel Novotný, na jehož twitterovém účtu je k vidění například tato údajná reakce, sdělující panu starostovi Řeporyjí, že paní starostka z Měděnce má blízko k Ortelu, je fanynkou jednotlivých odporných textů této „kapely“… jestli jsou tato tvrzení pravdivá, není jisté, ovšem z obecného pohledu na věc by třeba tento komentář dával logickou odpověď na to, proč zrovna Měděnec a proč zrovna místní měděnecký obecní úřad.

Zdroj: https://twitter.com/PavelNovotnak/status/1282429153376165890/photo/1

Pokud je skutečně pravdou, že paní starostka z Měděnce je fanynkou Ortela, na což má právo, potom je odporné, že svolila, nebo snad z vlastní iniciativy umožnila zneužití obecního úřadu k něčemu tak odpornému jako je koncert kapely, jejíž hlavní textovou náplní není nic jiného, než nenávist, nenávist a zase nenávist.

Osobně jsem také nevydržel a napsal jsem paní starostce e-mail a jsem neskutečně zvědavý jak odpoví. Tedy jestli vůbec odpoví.

Přeci se nestává tak často, aby se obec oficiálně ušpinila od balastu ultranacionalismu, se kterým by neměla mít nic společného, protože obecní úřad je tu pro všechny bez ohledu na náboženské vyznání, sexuální orientaci, politické názory a etnický původ. Navíc, obecní úřady častokrát čerpají na své projekty peníze z eurofondů, i proto je tragikomicky úsměvné, nebo možná spíš smutné, že obec dá prostor subjektu, který za pomocí konspiračních teorií, hejtů a dalších nepravd uvedených v textech jednotlivých písní útočí na organizaci, která finančními prostředky přispívá na rozvoj obcí a veřejného majetku v České republice.

Reklama